| Kontakt os  | Sitemap  | Udskriv  | 

Slankebehandling

Det er hurtigere at tabe sig end at tage på




Alle overvægtige kan tabe sig 1/2 - 1 kg om ugen med følgende vejledning.
Det tager længere tid at tage 1/2 - 1 kg på om ugen den første gang, man tager på i vægt.
Når man har været oppe i vægt, er det desværre hurtigt at tage evt. reducerede kg på igen.
Derfor er det vor opfattelse, at man skal finde en livsstil/kur, man kan holde ud resten af sit liv!
For at tabe sig, skal man være bevist om alt, hvad der ryger ind i munden.
Man skal have kontrol over indtagelse af mad og have et mål med denne livsførelse
Gør op med dig selv, hvad det vil betyde for dig, og om det er indsatsen værd.


Hvad er målet med en slankebehandling?




Målet kan være at blive mere glad og have styr på noget vigtigt.
Det kan være at blive mere tilfreds med sig selv både kosmetisk og sundhedsmæssigt.
Målet kan også være at få tankerne væk fra mad, at få tankerne byttet til noget ligeså interessant!


Hvilken hjælp kan man få med akupunktur?




Man kan få normaliseret blodsukkeret, som er den vigtigste årsag til overvægt.
En person med lavt blodsukker har hang til mad og små spiseri, gerne noget sødt kort tid efter (2,5 time) vedkommende har spist sig mæt.
En person med normalt blodsukker spiser mindre de næste par dage, hvis vedkommende har fået et stort måltid mad.
I ekstreme tilfælde bliver man svimmel, træt, deprimeret og får kolde hænder, når blodsukkeret falder.
Det værste man kan gøre for blodsukkeret er, at spise for hurtigt og at spise for store måltider.
Blodsukkeret stabiliseres ved stimulation af et-to punkter på øret.
Næste trin i behandlingen er at normalisere mæthedsfølelsen.
Det gøres ved stimulation af Hypothalamus (en nervekerne i hjernen), samt ved stimulation af mavesækken og normalisering af syreproduktionen.
Sidste led i behandlingen er at balancere den psykiske side.
De, der har trang til sødt op til menstruationen, får dette reguleret ved balancering af hypofysefunktionen (en hormonproducerende kirtel).


Stofskiftet?




Alle mennesker har næsten ens stofskifte, ellers bliver man syg, finder man hurtigt sin læge og får det normaliseret medicinsk.
Stofskiftet påvirker ikke nødvendigvis vægten.
Ikke alle har ens forbrænding. Forbrændingen afhænger helt af, hvad man spiser og hvordan kosten sammensættes.
En stor forhindring for en normal forbrænding er intolerans. Dvs. at spise noget man ikke tåler eller at spise for ensartet.
Der skal bestemte enzymer til at nedbryde bestemte fødevarer. Derfor kan man ikke spise de samme måltider hver dag og opretholde en god forbrænding.
De største årsager til intolerans er brød og mælkeprodukter.
Efter min erfaring spiser vi alt for meget brød. En brødspiser kan ikke tabe sig!
Brød skal varieres eller erstattes med grød, kartofler, rodfrugter og ris.
Hvidt brød skal helt væk, hvis man skal tabe sig eller har træg fordøjelse. Alle mælkeprodukter, med en fedtprocent på over 1,5, skal væk i en slankekur.

Mænd med kvindefigur og kvinder med mandefigur?



Mænd med store bløde lår og bag kan ændre figuren ved at udelade brød (især hvidt brød) fra kosten og kun få kornprodukter gennem grød og ris.
Kvinder med stor mave, dobbelthage og tynde ben kan tabe sig netop på maven og under hagen ved at udelade brød af kosten, især hvidt brød.

Hvilken diæt?



Det ideelle er at spise normalt ligesom resten af familien måske gør og blot skære megen brød og alt synligt fedt væk, eller stege fedtfrit.
En anden meget effektiv slankediæt er, at mindske stivelse og undgå fedt fra dyr, undtagen fisk.
Tyg din mad og hold pauser. Mæthedsfølelsen kommer 20 min. efter man begynder at spise, uanset hvor meget man spiser.

Fire gyldne regler



1. Undgå stivelse i form af brød og kartofler eller spar på dette.

2. Undgå alle mælkeprodukter med en fedtprocent over 1,5.

3. Undgå opvarmet fedt, idet alt opvarmet fedt bliver mættet fedt.

4. Spis dig mæt om morgenen. Hvis du ikke kan spise tidligt, så fordel din morgenmad i løbet a formiddagen, så du bliver mæt først på dagen. Det er meget forskønnende, idet væskeansamlinger undgås.

Det er fedt



Fedt er ikke farligt, hverken for helbredet eller vægten, hvis den er fra planter og ikke har været opvarmet.
Brug uopvarmet plantegargarine og planteolier i din mad.
Det er nødvendigt for immunforsvaret, blodsukkeret, psyken og vitaminoptagelsen.


  Copyright ® 2005 - ICAN SystemsKontakt ICAN